Vzdělávací a výukové strategie podporující rozmanité společenství žáků
Osvojte si základní principy inkluzivního vzdělávání a rozličné strategie výuky v inkluzivní třídě.
Detaily kurzu
- Cílová skupina
Pedagogičtí pracovníci: učitelé a ředitelé základních škol, pedagogičtí asistenti, vychovatelé
- Cíl kurzu
Seznámit účastníky se základními principy inkluzivního vzdělávání a rozličnými obecnými strategiemi výuky v inkluzivní třídě. Provést je přípravou na realizaci diferencované výuky.
- Obsah kurzu
-
- Základní didaktické principy a přístup ke vzdělávacím potřebám žáků, uplatnění principů v praxi
- Plánování edukačního procesu - příprava na vyučování ve vybraném předmětu s ohledem na potřeby všech žáků
- Práce s konkrétními metodami a formami práce
- Sdílení vlastních zkušeností
- Práce s praktickými ukázkami, videozáznamy
- Doporučení při přípravě diferencované výuky, stanovení cílů, výběr metod a forem výuky, důkladné plánování a vyhodnocení aktivit.
Právní předpisy upravující uvedenou oblast (Vyhláška č. 72/2005 Sb., č. 73/2005 Sb., č. 147/2011 Sb. a č. 116/2011 Sb.)
- Délka kurzu
7 výukových hodin (á 45 minut).
- Lektor
-
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. - Katedra primární pedagogiky MU v Brno
Mgr. Olga Kusá - Speciální pedagog
- Cena
700,-Kč kurz / účastník